Organizace vzdělávání

Provoz začíná v 7 hod (1. tř. - Sluníčka) a končí v 17 hod (3. tř. - Kytičky).

Charakteristika jednotlivých tříd:
1. třída - Sluníčka - integrační – dvojjazyčná – pro děti se zájmem o anglický jazyk,   integrující děti  s lehkým tělesným postižením a zdravotním znevýhodněním
2. třída - Hvězdičky - speciální – logopedická – převážně pro děti s logopedickými vadami,  integrující  mobilní děti s tělesným postižením
3. třída - Kytičky - speciální – pro děti s lehkým tělesným postižením, začleňující děti s těžším  tělesným  postižením
4. třída - Berušky - integrační – začleňující převážně děti s logopedickými vadami
5. třída - Motýlci - speciální – zejména pro děti s kombinovaným zdravotním postižením
6. třída - Sovičky - speciální – pro děti s logopedickými vadami a lehkým tělesným postižením (inspirace programem Lesních mateřských škol)
7. třída - Rybičky - speciální – převážně pro děti se závažným tělesným postižením, které vyžadují  intenzivní rehabilitaci

Výchova a vzdělávání dětí probíhají dle Rámcového vzdělávacího programu pro předškolní vzdělávání. Snažíme se především vytvořit optimální podmínky k rozvoji osobnosti každého dítěte, aby vyhovovaly jeho potřebám a možnostem. Pro děti se speciálními vzdělávacími potřebami tým pedagogických pracovníků sestavuje na žádost rodičů a na podkladě zpráv z odborných vyšetření (psycholog, logoped, neurolog nebo ortoped či rehabilitační lékař) tzv. Individuální vzdělávací plán. Podle charakteru a stupně postižení zajišťujeme přítomnost asistenta pedagoga, speciální didaktické a kompenzační pomůcky, rehabilitační cvičení, vhodný komunikační systém, zvýšený bezpečnostní dohled, spolupráci s odborníky.

Snažíme se o poskytování komplexní péče a služby v oblasti výchovné a vzdělávací, rehabilitační, psychologické, speciálně pedagogické a sociální  dětem zdravým a dětem se speciálními vzdělávacími potřebami. Veškeré zdravotní úsilí je zaměřeno na zmírnění trvalých následků handicapu u dětí se zdravotním postižením a na prevenci u dětí zdravých. Rehabilitační aktivity jsou začleňovány do týdenního režimu a každodenně realizovány tak, aby volně navazovaly na výchovné a vzdělávací činnosti nebo jimi prostupovaly zpravidla dle ustáleného harmonogramu v jednotlivých třídách. Jedná se převážně o programy zdravotně preventivní, v některých případech i léčebné (zejména u dětí se zdravotním postižením a dětí se zdravotním znevýhodněním). Seznamování s anglickým jazykem probíhá ve všech třídách (kromě  speciální 5. a 7. tř.) a je pevně zakomponováno do Třídního kurikula dvojjazyčné 1. třídy. Děje se tak prostřednictvím her, písní, výtvarných aktivit, atd. v 1.tř. působením lektora 3 hodiny denně, ve 2. – 4. tř. formou dvou půlhod. vstupů týdně (rodilý mluvčí).

Pro děti je připravena řada doplňujících programů – speciální programy, divadla, koncerty, exkurze, výstavy, výlety, ozdravné pobyty.